Netto, Netto Marken-Discount

Netto Marken-Discount je německý řetězec supermarketů, které vyvíjejí svou činnost na jihu a na západě Německa. V Netto Marken-Discount byly po změně vlastnických vztahů přeměněny některé diskotní prodejny s označením Plus. Prodejny Netto mívají menší prodejní plochu a jsou lokalizovány spíš na německý venkov nebo do menších měst. V Německu je možno nakupovat v přibližně čtyřech tisících prodejen Netto Marken-Discount.

Netto pro denní nákupy

Diskontní prodejny Netto Marken-Discount vlastní společnost Edeka Group. Od roku 1984, kdy byl otevřen provní diskotní obchod, se rozvíjela postupně – za dvacet let působení otevřela tisíc obchodů. Prudký nárůst zaznamela společnost v roce 2009, kdy fúzovala prodejny řetězce Plus. Označení Netto Marken-Discount (zkráceně Netto) má od roku 2009 na čtyři tisíce prodejen.

Netto prodejny (některé označené i jako Netto-City) jsou spíš menší, tak zvaně „rodinného typu“. Jejich cílovou skupinou je spíš místní každodenní zákazník. Koncepcí maloobchodního prodeje Netto Marken-Discount je nabízet známé značky za nízké ceny, na rozdíl od jiných řetězců, které výrobky nabízejí pod svou vlastní značkou (Kaufland a jiné).

Nabídka Netto

Protože prodejny Netto očekávají každodenního zákazníka, tvoří základ sortimentu čerstvé potraviny, které se denně nakupují:

  • pečivo,
  • ovoce a zelenina,
  • mléko a mléčné výrobky,
  • maso, uzeniny a masné výrobky.

Prodejny Netto si zakládají na čerstvosti a kvalitě potravinářského zoží.

Dále jsou v nabídce základní kosmetické a hygienické potřeby, čistící prostředky a jiné zboží denní potřeby pro domácnost.

  • Aktuality a ceny zboží jsou zákazníkům sdělovány pomocí týdenní letáků nebo na webových stránkách společnosti.
  • Pomocí internetu lze také nakupovat v e-shopu Netto, ale ne potraviny, on-line nabídla se týká jen nepotravinářského zboží. Internetový nákup se řídí obecně závaznými pravidly (záruční lhůta a podobně).
  • Na internetu je také možno ověřit si otevírací dobu nejbližších prodejen Netto.

Cestování a poradenské služby

Je trendem německých obchodních řetězců šetřit čas a energii zákazníků, které by ztratili návštěvou cestovních kanceláří. Takže také řetězec Netto nabízí travel služby, případně i poradenství v oblasti výživy, životního stylu a podobně.

Otevírací doba Netto

Prodejny Netto mají obvyklou otevírací dobu od sedmi ráno do 20 hodin večer, a to od pondělí do soboty. V neděli a o svátcích jsou obchody v Německu zavřeny.

 

Dobrá pozice na trhu

Vlastníkem Netto prodejen byla původně společnost Spar. V roce 2005 je kupila společnost Edeka Group, která na potravinovém trhu působí už od konce 20. let minulého století. Po vzoru úspěšné společnosti Aldi začala Edeka Group provozovat diskontní prodej, od poloviny 80. let se zaměřila na pouze diskontní prodej. V polovině 90. let získala více než stovku prodejen Prima-Märkten a za deset let koupila prodejny Netto. V současné době je jedním z největších diskontů v Německu.

 

Logo: Netto Marken-Discount (pl)

1 komentář

  1. team ktery byl v sobotu v 19.55 uhr ve prodejne netto v burgfarrnbachu je velice neslusny az arogantzni k zakaznikum .
    priklad: nabidka ,kdyz si koupite 3x sekt rotköpfchen bude vas stat 1 flasche 2,24euro.
    vzal jsem si 3 abych dosahl teto ceny , pres kassu to ale ukazalo 4,49 pro stück.
    kdyz se zakaznik ohradi dostane odpoved
    :“ to plati az od pondelka a my chceme mit uz feierabend“
    pro me vsak nekompetentni a i arogantni pristup techto zamestnancu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno